panelarrow

Eesti viktoriin – õnnelik ettevõtmine!

| 0 comments

Millega on tegu, kirjutab avaliku diplomaatia osakonna lauaülem Tiina Kalve.

Sel aastal leidsin oma postkastist juba veebruari alguses kirja, kus välisministeeriumi Eesti viktoriinis osaleda sooviv, nime järgi otsustades Ungari kodanik, mulle oma muutnud e-meiliaadressist teada andis. Selleks, et viktoriini avamise teade temast mingil juhul mööda ei läheks!

Viktoriini pihta hakates hakkavad tulema postitused stiilis: Mulle meeldivad teie viktoriinid väga kuna neist saab alati teada uusi huvitavaid fakte Eesti kohta! Ja siis pisut hiljem meilid asjalike küsimustega, kurtmised tehniliste probleemide üle – jah, ka neid tuleb meil vahel ette.
Usun, et kui viktoriinid 2001. aastal alguse said, ei uskunud toonase pressi- ja infoosakonna töötajatest keegi, et kunagi on neil üle 10 000 osaleja. Esimestel aastatel toimus viktoriin suisa kaks korda aastas –  jõulu- ja kevadviktoriini nime all.
Üks korralik viktoriin on alati suures osas koostöö – küsimuste väljamõtlemisel lööb alati kaasa kogu avaliku diplomaatia osakond. Kujunduse teeb meile kunstnik. Selleks on  viimastel aastatel olnud Agnes Trump. IT-poole eest kannab hoolt firma Wiseman. Nemad on meiega olnud juba nii kaua, et neile ei pea enam üldse midagi seletama. Nad haaravad meie mõtteid lennult…
Kuidas see kõik alguse sai.
Viktoriiniidee autoriks oli praegune poliitikaosakonna vanemnõunik Jana Vanamölder. Jana räägib: „Kahetuhandendate aastate alguses seisime küsimuse ees, kuidas meie riiki maailmas tutvustada, kuna Eestit tunti maailmas väga tagasihoidlikult. Huvi meie vastu oli suhteliselt suur, aga infomaterjale, mida huvilistele jagada, oli jällegi väga vähe. Vajasime Eesti tutvustamiseks lisaks tavapärastele trükistele ja reklaampindadele ka leidlikumaid lahendusi. Nii mõtlesimegi internetipõhisele viktoriinile, mis jõuaks üle maailma, oleks põnev ja millel oleks hinnaline auhind – reis Eestisse.
Kõikide heade tegude taga on alati head inimesed. Seda ettevõtmist juhtis Kadri-Mai, kes koostas küsimused koostöös tuntud mälumänguküsimuste autori Indrek Salisega. Ettevõtlik Heili leidis meile väga head sponsorid ja toetajad, kes garanteerisid võitjatele suurepärased võimalused Eestisse reisimiseks. Leidlik Hille teadis internetivõimalusi ja häid kujundajaid, kellega koos anti viktoriinile pilkupüüdev ilme ja jõuti soovitud tehniliste lahendusteni. Olime väga rõõmsad kui esimesel viktoriinil osales inimesi üle terve maailma ja meieni jõudis ligi 500 õiget vastust. Eriti head meelt tegi aga inimeste väga positiivne tagasiside – nii osalejatelt kui ka sponsoritelt. See oli üldse üks selline õnnelik ettevõtmine, millest võitsid kõik. Tore oli see, et Eestisse saabunud külalised olid nii rõõmsad, et neil oli õnnestunud võita peavõit – reis Eestisse! Esimeste seas saabusid abielupaar Venemaalt, kes olid kunagi Tallinnas veetnud oma mesinädalad. Samuti tudengid Portugalist, kelle jaoks oli Eesti väga põnev ja eksootiline paik“.
Igal juhul on see õnnelikuna alanud ettevõtmine õnnelik siiamaani ja nüüdseks, julgen öelda, kujunenud välisministeeriumi üheks edukamaks Eestist tutvustavaks projektiks läbi aegade. Andnud meile, tegijatele toreda kogemuse kõigi osapooltega suhtlemise ja positiivse tagasiside näol ning sponsoritele võimaluse olla kasulik oma riigile. Võin oma kogemuste põhjal öelda, et kõik meie toetajad, kes on meiega juba viktoriini algusaegades peale, peavad osalemist enda jaoks väga oluliseks.
Arvan, et kui kunagi saabub aeg, kui ma enam viktoriini ei tee, siis jään taga igatsema postitusi, kus eelmise aasta viktoriini auhinnavõitjad kutsuvad mind oma tütre pulma, kus maailma kuklapoolelt pärit noormees loodab võita viktoriini peaauhinna, et oma armsamale Eestisse külla sõita, kus peab muretsema, kes meie viktoriini enne avatuks kuulutada jõuab – kas meie ise või rahvuslik uudisteagentuur… ja nii edasi. See annab meie tööle inimliku mõõtme.

FacebooktwittermailFacebooktwittermail

Lisa kommentaar

Kohustuslikud väljad on märgitud *.


Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.